Veelgestelde vragen
Categorie
Wat leuk dat je een bestelling bij ons hebt geplaatst! In je orderhistorie van je account kun je altijd de status van je bestelling inzien. Kies de bestelling waarvan jij de status wilt weten en ga naar "omschrijving".
Heb jij tijdens het selecteren van de leverdatum gekozen voor PostNL? PostNL bezorgt kaarten en brievenbuspakjes van dinsdag t/m zaterdag binnen Nederland, meestal binnen 24 uur. Houd er ook rekening mee dat bij PostNL leveringen ook kans bestaat op een vertraging van 1 á 2 PostNL werkdagen. Indien jouw kaart na 2 PostNL werkdagen van je gekozen leverdatum nog steeds niet is aangekomen, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zullen dan een passende oplossing met je bespreken!
Bestellingen die door de brievenbus passen zoals kaarten en brievenbuscadeautjes, worden door PostNL bezorgd. Zij bezorgen van dinsdag tot en met zaterdag. Doorgaans gebeurt dit binnen 24 uur. Echter kan PostNL dit niet garanderen. Het kan dus gebeuren dat er een vertraging in de bezorging is van 1 á 2 werkdagen. We willen je graag vragen deze 2 vertraagdagen af te wachten, voordat je contact opneemt met onze klantenservice.
Kaarten naar het buitenland doen er langer over. Dit is over het algemeen binnen Europa 3 dagen, en buiten Europa minimaal 6 dagen. Ook hier kan een kaartje vertraging oplopen bij de posterijen. In sommige landen kan dit ook vanwege de douane afhandeling komen.
Middels de Track & Trace link in je orderbevestiging of verzendbevestiging kun je zien welke bezorgdienst voor jou onderweg is.
Wat je betaalt voor de verzending van een bestelling is afhankelijk wat voor bestelling het precies is. Voor een kaartje binnen Nederland betaal je altijd het standaard PostNL tarief. Voor brievenbuspakketjes €4,15 en voor pakketten €7,65.
Ziekenhuis
Wat attent dat je de zieke een kaartje of cadeau van CadeaUniek stuurt! Om er extra zeker van te zijn dat jouw bestelling goed aankomt, kun je tijdens het invullen van het bezorgadres 'adres handmatig invoeren selecteren'. Je krijgt dan een extra invulveld voor de naam van het ziekenhuis, de afdeling en het kamernummer. Dit zijn heel belangrijke gegevens voor de bezorger. Als je deze niet invult, kan het voorkomen dat het pakketje niet bij de juiste ontvanger wordt afgegeven.
Past je pakketje niet in de brievenbus? Zorg er dan voor dat je niet het postbusadres maar het bezoekersadres van het ziekenhuis gebruikt. Zo kan de koerier het pakketje bij de receptie of goederenontvangst afgeven.
Postbus
Wil je een brievenbusbestelling naar een postbus versturen, vermeld dan 'postbus' in het straatnaamveld en het postbusnummer in het huisnummerveld. De postcode en plaatsnaam kun je in de specifieke velden invullen.
Past je pakketje niet door de brievenbus? Kies dan voor een bezoek- of woonadres. De ontvanger moet dan namelijk tekenen voor ontvangst.
NAPO
Wat attent dat je post wilt versturen naar een defensiemedewerker in het buitenland! Kaarten kunnen via CadeaUniek naar een NAPO-adres gestuurd worden, cadeaus helaas niet. Bij het verzenden van cadeaus is er namelijk een douanesticker nodig (CN 22) en deze hebben wij niet. Wil je een cadeau versturen naar een NAPO-adres, dan raden we je aan het cadeau naar jezelf te sturen, een gratis douanesticker bij een postkantoor te halen en vervolgens het pakket zelf te verzenden.
Wil je een kaartje versturen via CadeaUniek? Lees dan voordat je het bezorgadres invult de informatie van het ministerie van Defensie. Je kunt voor alle benodigde informatie de bedrijfsregel en de extra adresregel gebruiken.
Ja dat kan! Let er wel op dat vanwege de overtocht met de boot, dat dit een dag langer duurt. Hierdoor is het ook niet mogelijk om je bestelling op zaterdag te laten bezorgen. Helaas kunnen wij dit niet instellen op de website tijdens het bestellen. Onze excuses daarvoor!
Past je bestelling door de brievenbus? Dan mag het adres ook een postbus zijn en sturen wij je bestelling gewoon op. Bij grotere cadeaus, belt de bezorgdienst aan, dus daarvoor heb je wel een bezoek/woonadres nodig.
Staat de bezorger voor een gesloten deur en past jouw pakketje niet door de brievenbus? Dan probeert de koerier het eerst even bij de buren. Ook daar niemand thuis? Dan stopt hij bij de geadresseerde een briefje in de bus voor een nieuwe bezorgafspraak.
Wordt het pakket geweigerd door de ontvanger? Dan zal de koerier deze weer mee terug nemen. CadeaUniek kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. CadeaUniek zal hiervoor wel contact opnemen met de verzender.
Wij willen dat iedereen blij wordt van cadeautjes!
Ruil je het ontvangen cadeau liever om voor iets anders of wil je je bestelling retourneren? Dat kan, mits het geen gepersonaliseerd cadeau betreft.
CadeaUniek neemt voor retourneren altijd rechtstreeks contact met degene die de bestelling heeft geplaatst. Samen met de attente verzender kijken we dan wat we voor je kunnen doen.
Je hebt het recht om 14 dagen na ontvangst ons te laten weten indien je je bestelling wilt retourneren of omruilen.
Op onze niet-gepersonaliseerde producten is het herroepingsrecht van toepassing zoals omschreven in de Richtlijn Consumentenrechten. Je hebt dan het recht om binnen 14 dagen na ontvangst te laten weten dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
De retourkosten zijn in dat geval voor rekening van de klant.
Het retour adres krijg je via de klantenservice.
Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending zal door CadeaUniek zo snel mogelijk en binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst worden terugbetaald. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald.
Gepersonaliseerde producten en producten zijn uitgezonderd van herroepingsrecht (zoals omschreven in onze Aanvullende Voorwaarden). Er kunnen kosten in rekening worden gebracht als u het pakket beschadigd heeft.
Wij pakken elk pakketje zorgvuldig in. Is je bestelling toch incompleet afgeleverd? Laat het onze collega's van de klantenservice weten, we zullen dan uiteraard gaan kijken naar een gepaste oplossing.
Wij pakken alle cadeaus zorgvuldig in. Heb je toch een beschadigd product ontvangen? Maak een foto van de beschadiging. Laat de verzender van je cadeau deze naar ons mailen, samen met een korte toelichting én het ordernummer. Onze collega’s van de klantenservice gaan dan meteen kijken wat ze voor je kunnen doen.
Van Frankrijk tot de Bahama’s: CadeaUniek-kaartjes gaan overal naartoe. Cadeaus versturen naar het buitenland gaat helaas niet via cadeauniek.nl, dit kan alleen binnen Nederland.
Kaarten naar het buitenland hebben een langere overkomstduur. Dit is over het algemeen binnen Europa 3 dagen, en buiten Europa minimaal 6 dagen. Ook hierbij kan een kaartje vertraging oplopen. In sommige landen kan dit ook vanwege de douane afhandeling.